Eden ključnih dejavnikov na poti do uspešnega podjetja je vsekakor tudi spletna stran ali trgovina. Danes je že tako, da je prisotnost na spletu bolj ali manj nujna, če želi podjetje izkoristiti potencial, ki ga ponuja trg. Na trgu spletnih storitev se je v zadnjem času pojavila kopica agencij in posameznikov, ki ponujajo tovrstne storitve.

Po eni strani je to seveda zelo dobrodošlo, po drugi pa to pomeni, da je potrebno v najem storitve vložiti nekaj časa. Verjemite, se splača. Nikoli ne glejte samo na ceno, ampak tudi na vse ostale detajle, ki bodo odločili, kako dobro boste predstavljeni na spletu. In kako potem izbrati pravega izdelovalca spletnih strani?

Pripravite spisek svojih želja

Vsekakor bo najprej na vas, da si zapišete vse alineje, ki so za vas pomembne, ko je govora o novi spletni strani. Če imate omejen proračun, si to zapišite. Prav tako si zapišite čisto vse, kar želite na tej spletni strani predstaviti. Koliko podstrani boste potrebovali? Morda samo eno?

Če boste na primer potrebovali tako imenovano spletno vizitko, bo dovolj povsem enostavna stran, ki jo lahko z nekaj truda postavite celo sami. Želite konkurirati drugim podobnim podjetjem in jih prehiteti na Googlu? Potem boste potrebovali strokovnjaka, ki bo znal urediti tudi SEO vaše nove spletne strani in vam svetovati, kako naprej.

WordPress, Joomla ali rešitev po meri?

Na trgu obstaja cel kup platform za izdelavo spletnih strani, ki v veliko primerih povsem zadovoljijo zahtevam posameznika ali podjetja. Seveda pa v primerih, ko se načrtuje zahtevnejšo spletno stran z moduli po naročilu, potrebujete povsem druge strokovnjake.

V prvem primeru (WordPress, Joomla, Drupal itd.) boste na spletu verjetno pobrskali za podjetji, ki se ukvarjajo s postavljanjem spletnih strani v teh okoljih. Primerjali boste, kako širok je spekter njihovih storitev in seveda končno ceno. V drugem primeru, ko boste potrebovali zahtevnejšo spletno stran, pa vas bodo zanimali programerji in grafični oblikovalci z izkušnjami. Seveda med prvo in drugo opcijo obstaja tudi precej visoka razlika v ceni, pa tudi v času postavitve strani.

Pozor pri ceni!

Naj cena ne bo edino merilo, ko boste iskali izdelovalca spletnih strani. Preverite njihove reference, koliko zadovoljnih naročnikov je že za njimi in kako dolgo se že ukvarjajo s tem poslom. Vam bodo izvedli tudi vsaj osnovno spletno optimizacijo in ali uredijo gostovanje ter podobno.

Zelo nizke cene so lahko tudi alarm za vas, da se še nekoliko bolj poglobite v storitev pred vami. Nekatere spletne agencije ponujajo postavitev spletne strani za izjemno nizko ceno, a v drobnem tisku navajajo, da gre v bistvu le za najem strani. Torej nek mesečni pavšal, spletna stran pa dejansko sploh ni vaša.

Slednja različica lahko pomeni, da boste v doglednem času za uporabo strani plačali več, kot bi plačali za njeno izdelavo in bi bila stran vaša. Seveda pa ta opcija pride prav, kadar spletno stran potrebujete le za krajši čas, v primeru kakšne akcije ali do odprodaje zalog.

Potrebujete fleksibilnost in svetovanje

Izbrana agencija oziroma podjetje mora biti fleksibilno glede na vaše zahteve in imeti posluh, ko jih boste vprašali po nasvetu. Le tako boste namreč prepričani, da gredo stvari v pravo smer. Načeloma je težko sodelovati tudi z nekom, ki glede na nabor pričakovanega dela ne zna povedati končne cene z minimalnim odstopanjem v minus ali plus. Zahtevajte ponudbo pri več podjetjih in primerjajte.

Prepričajte se, da vam bo vaš izdelovalec spletne strani dosegljiv tudi takrat, ko bo vaša stran vsa lepa in sijoča zažarela na spletu. Zgodi se, da bi človek rad kakšen popravek, spremembo ali nadgradnjo. Če boste naslednji dan ostali sami, bo to precej težko.