Nekateri danes menijo, da je v smislu marketinga pošiljanje e-novic brez učinka. To seveda ne drži, saj lahko na ta način še vedno močno povečamo prodajo oziroma naročilo storitev. Je pa res, da je uspešnost tovrstnih vsebin različno uspešna. In kaj botruje tem razlikam?
Ko v e-poštni nabiralnik prejmemo novico pošiljatelja, se ta kaj lahko izgubi v poplavi drugih. Izstopa lahko le na en način, in sicer tako, da nosi dovolj zanimiv naslov. In ne le naslov. Poleg naslova imamo še kar nekaj adutov v rokavu, ki pa se vendarle nanašajo nanj.
1. Naslov je prvi stik s prejemnikom
Ker dandanes večina svoje e-poštne predale pregleduje na pametnih mobilnih napravah, je ključno, da v čim krajši naslov vnesemo dovolj zanimivega, kar bo prejemnika pritegnilo do te mere, da bo nanj kliknil in prebral poslano vsebino.
Naslov ne sme biti zavajajoč na način, da nekaj obljubimo, sama vsebina poslanega pa potem tega ne vsebuje. V naslovu nagovarjamo prejemnika na način, da imamo rešitev za njegovo težavo. Kako vemo, kaj to je? Predhodno poskrbimo za dobro segmentirano bazo prejemnikov e-novic.
2. Personalizacija
Mnogo bolj domače se zdi, ko prejmemo e-sporočilo z naslovom »Živjo, Peter, zate imamo …« kot zgolj klasičen promocijski naslov. Da bi ta del lahko uredili, seveda potrebujemo ustrezne podatke, za katere poskrbimo pri zajemanju osebnih podatkov na svoji spletni strani.
Bazo naročnikov lahko gradimo tudi na druge načine, je pa v tem primeru treba poskrbeti za skladnost z zakonom o varstvu podatkov. Že na začetku si zastavimo za cilj vsaj ime, e-naslov in po možnosti še spol ter starost, kar še posebej pride prav, ko želimo poslati obvestilo o kakšni novi kolekciji čevljev, oblačil in podobno.
3. Pri kreiranju naslova mislimo na tri stvari
Naslov mora biti karseda kratek in jedrnat. S tem zagotovimo, da bo v celoti viden na vseh digitalnih napravah. Bralcu moramo z naslovom vzbuditi občutek nujnosti, da sporočilo odpre, saj ga tam čakajo vse rešitve za težave, ki jih ima.
Pa niti ne nujno težave. Tako imenujemo tudi potrebo po novih čevljih, računalniku ali potovanju v tople kraje. Vsekakor pa brez radovednosti ne bo šlo. Kljub temu, da želimo v en stavek spraviti vse podrobnosti, pa naj bo vendarle prisoten še pridih nečesa, kar čaka v sporočilu. Radoveden prejemnik e-novice bo nato sporočilo tudi odprl in prebral.
4. Uporaba emojijev
Emoji ali »smajliji« so postali skorajda obvezen del naše abecede v spletni komunikaciji. Z njimi poleg zapisanega poustvarimo tudi čustva in marsikdo si danes ne zna predstavljati komunikacije brez teh sličic. In prav čustva so tisto, kar želimo prebuditi z dobrim naslovom e-novic.
Z emoji vsekakor ni dobro pretiravati, a kadar pametno izberemo enega in z njim morda že pričnemo stavek, lahko prinese veliko koristi in večji odstotek odprtih sporočil. Preden se odločimo za uporabo tega dodatka, pa je treba preveriti, ali jih podpirajo vsi e-poštni odjemalci in naprave, saj lahko v nasprotnem primeru sporočilo dobi bolj negativen ton kot obratno.
5. Lektorski pregled
Ni treba, da za kreiranje sporočila najamete lektorja, a slovnica je še kako pomembna. Če se bo že v naslov prikradla slovnična napaka, bo veliko prejemnikov pomislilo, da so prejeli klasično »spam« pošto in jo vrgli v smetnjak.
Še huje pa se zgodi, kadar na račun tega prejmemo nekaj prijav, saj nas lahko ponudniki spletne pošte zaradi tega uvrstijo na črno listo. Tudi sama vsebina sporočila naj bo brez pravopisnih napak. Tekst nekajkrat preverite, preden ga odpošljete, če pa resnično niste prepričani v svoje pisateljske sposobnosti, pošljite celotno vsebino v lektorski pregled. Ne bo drago. Zagotovo pa ceneje kot v primeru, da odpošljete nepopolno verzijo.